Den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse for Frie Skoler

Leve Arbejdsmiljø udbyder den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse i samarbejde med FRISKOLERNE, Danmarks Private Skoler, Foreningen af Kristne Friskoler, Deutscher Schul- und Sprachverein, Efterskoleforeningen, Foreningen af Folkehøjskoler i Danmark, Lilleskolernes Sammenslutning og Frie Skolers Lærerforening. Uddannelsen er den obligatoriske 3-dages arbejdsmiljøuddannelse for medlemmer af virksomhedens arbejdsmiljøorganisation.

Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse giver ledere og arbejdsmiljørepræsentanter viden og værktøjer til at håndtere arbejdsmiljøet i på egen skole. På uddannelsen vil der blive taget udgangspunkt i deltagernes eget arbejdsmiljø og hvordan deltagerne kan løse konkrete opgaver i arbejdsmiljøet på deres arbejdsplads.

Arbejdsmiljøuddannelsen afholdes på følgende tidspunkter:

Scandic Roskilde, 27.-29. august kl. 8.30 – 16.30, kr. 3.745,-

Hornstrup Kursuscenter, 9.-11. september kl. 8.30-16.30, kr. 3.745,-

Hornstrup Kursuscenter, 30. september – 2. oktober kl. 8.30-16.30, kr. 3.745,-

Scandic Aalborg Øst, 26.-28. november kl. 8.30-16.30, kr. 3.745,-

Scandic Roskilde, 4.-6. december kl. 8.30 – 16.30, kr. 3.745,-

Dag 1:
Arbejdsmiljøbegrebet og arbejdsmiljøorganisation

· Velkommen og præsentation
· Det gode arbejdsmiljø
· Rammen for arbejdsmiljøet
· Virksomhedens AMO (organisation)
· Arbejdsmiljøgruppens opgaver
· Arbejdspladsvurdering

Dag 2:
Forebyggelse og håndtering af opgaver i arbejdsmiljøet

· Håndtering og forebyggelse af skader
· Arbejde med konkrete opgaver
· Psykisk arbejdsmiljø

Dag 3:
Sammenhæng mellem det operationelle og det strategiske

· Det proaktive arbejdsmiljø
· Arbejdsmiljøkulturens betydning
· Det systematiske arbejdsmiljøarbejde
· Overblik over uddannelsen
· Afslutning og evaluering

Hvis I ønsker at tilmelde medarbejdere til Den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse,
så kan I udfylde formularen herunder for at forespørge på tilmelding:

Der er følgende betingelser i forbindelse med tilmeldinger:
    - Tilmeldingen er bindende, og eventuel afbestilling skal ske skriftligt.
    - Afbestilling af en tilmelding kan ske vederlagsfrit indtil 4 uger før kursusstart.
    - Ved afbestilling senere end 4 uger før kursusstart betales et gebyr på 50 % af kursusprisen.
    - Ved afbestilling senere end 2 uger før kursusstart og ved eventuel udeblivelse betales hele kursusprisen.
    - Det er naturligvis altid muligt at sende en anden deltager fra virksomheden, og vi skal blot orienteres herom inden kursusstart.
    - Hvis vi mod forventning skulle aflyse eller flytte kurset grundet manglende tilmeldinger eller andre omstændigheder, er afbestilling også vederlagsfrit.

Hvis du ikke modtager en bekræftelse på din tilmelding inden for 2 uger, så kontakt venligst uddannelsesansvarlig Gitte Leve Clausen på gitte@levearbejdsmiljo.dk