Skolebesøg på international kostskole omhandlende hvordan man kan arbejde med global dannelse

Tirsdag d. 25. marts 2025 kl. 09:00 til fredag d. 28. marts 2025 kl. 17:00

Lørdag d. 1. februar 2025 kl. 09:00

UWC Red Cross , Norway, 6968 Flekke, Norway UWC Red Cross
Norway
6968 Flekke
Norway

Arrangementsbeskrivelse

Fokus: global dannelse og friluftsliv på en kostskole
Vi besøger UWC Red Cross Nordic i Norge og vil på skolebesøget have fokus på hvordan man som efterskole kan arbejde med global dannelse og udnytte kostskoledelen til at eleverne udvikler global dannelse. Sekundært vil der også være fokus på friluftsliv.

Det der adskiller UWC-skoler fra andre internationale skoler er den diverse gruppe af elever, der kommer fra hele verden og med meget forskellige baggrunde, for at lære og bo sammen og for sammen at leve UWC-missionen: ”To make education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future”. United World College's 18 skoler, fordelt på fire kontinenter, udbyder uddannelse til over 9500 elever hvert år. Hver skole har dets egen unikke karakter og identitet, der også påvirkes af deres værtsland, konkrete placering, den kulturelle kontekst samt det omkringliggende samfund.

Sted: UWC Red Cross Nordic ved Flekke nord for Bergen 25-28. marts 2025. (25. og 28. er rejsedage).

Tilmeldingsfrist: 1/2-2025 - det er også den bindende dato

Program følger

Deltagerpris
Gratis for skoler der er med i Efterskoleforeningens Erasmus+ aktiviteter 2023-2024 eller 2024-2025. Kursusafgift, hotel samt bespisning er inkluderet.
Deltagerne sørger selv for rejseforsikring samt transport til og fra Bergen. Transporten refunderes med 2.000 kr. for fly og 2.300kr for færge, bus, tog eller samkørsel i bil.
Pris for skoler der ikke er med i Efterskoleforeningens Erasmus+ er 3.000 kr.
  • 25/3 er rejsedag, man kan være hjemme igen den 28/3, hvis man ikke vælger at blive.
  • Vi skal bo på flere personersværelser
  • Frist for tilmelding er den 1. februar 2025.
  • Framelding Senest 1. februar 2025. Efter 1. februar koster det 3.000 kr. at afmelde – gælder alle deltagere.
Deltagerinformationer (GDPR):
Navn, fødselsdato og e-mail gemmes i otte år frem grundet dokumentationskrav fra Erasmus+ programmet.

Kursusleder: Jakob Clausager Jensen, international konsulent, Efterskolerne, jcj@efterskolerne.dk, +4522361153

Studieturen er økonomisk støttet af Erasmus+

jcj@efterskolerne.dk

jcj@efterskolerne.dk